YouTube-annonsering

Alle videoer på YouTube kan i utgangspunktet brukes som annonser. Videoannonser lar deg spille av annonsen din før andre videoer på YouTube, se videoen din i listen over andre relevante videoer eller se videoen i relevante YouTube-søkeresultater.

YouTubes oppgjørsform er betydelig mildere enn andre former for reklame. Fordi du betlaer ikke nødvendigvis for annonsen hvis brukere klikker på videoannonsen din.

Hvis de hopper over videoannonsen i løpet av de første 30 sekundene, betaler du ikke for visningen. Så YouTube-annonsering er en veldig kostnadseffektiv måte å eksponere folk for virksomheten din og dens budskap.

Contact

Youtube skaper merkevarebevissthet og salg

Med over en milliard brukere er Youtube det største videonettstedet i verden og samtidig verdens nest største søkemotor. Av den danske befolkningen var ca. 75% regelmessig på Youtube, og det er derfor denne kanalen også er veldig åpenbar for å trekke oppmerksomhet til selskapet ditt i.

Annonser på Youtube består av videoinnhold som vises før videoene som brukerne har søkt etter. Disse annonsene kalles også pre-roll. I tillegg lar en annonse på Youtube også videoinnholdet ditt vises i listen over relaterte videoer, eller muligheten for å vise videoen i relevante YouTube-søkeresultater.

Hos Obsidian Digital jobber vi med et 100% bevist Youtube-rammeverk som fungerer på ALLE kunder.

Kontakt oss på tlf. 60 15 71 21 eller send en e-post til Sasa Kovacevic (sjef for PPC) på sak@obsidian.dk

Gjennom annonser på Youtube kan du markedsføre deg selv, dine ansatte, merkevaren din, produktene dine og / eller bedriften din ved å laste opp relevante og verdiskapende videoer. Obsidian Digital kan hjelpe deg med tilpassede løsninger for alle vinkler og formål.

Slik fungerer annonser på Youtube

I praksis fungerer Youtube som alle andre søkemotorer. Dette betyr at Youtube rangerer videoer etter popularitet samt relevans av innhold, emne og nøkkelord.

Derfor er det av største betydning hvordan du designer Youtube-kanalen din, hvilket innhold du legger ut, og hvordan du navngir og beskriver videoene dine.

YouTube-annonser samhandler med Google Ads-grensesnittet der både pre-roll-annonser og annonser kan settes opp i søkeresultatene.

I prinsippet kan alle videoer brukes som YouTube-annonser. Dette betyr at hvis selskapet ditt allerede har lastet opp videoer på Youtube, eller bare allerede ligger inne med allerede utarbeidet videomateriale, kan disse enkelt konverteres og brukes som annonser.

Fordelene med YouTube-annonsering

Youtube er et billig annonsenettverk. Betalingsformen for Youtube er betydelig mer praktisk enn andre former for reklame. Dette betyr for deg som annonsør at du ikke nødvendigvis betaler for annonsen din selv om brukere klikker på videoannonsen din.

Hvis brukere hopper over videoannonsen i løpet av de første 30 sekundene, betaler du ikke for visningen. Dermed er YouTube-annonsering en veldig kostnadseffektiv måte å eksponere folk for virksomheten din og meldingene dine.

Hos Obsidian Digital sørger vi for at du får mest mulig ut av budsjettet ditt ved å få oppmerksomheten til dine nye og potensielle kunder.

Videoer om hva?

Hvis du selv er en mester i videoproduksjon, er Youtube en gratis kommunikasjonskanal du kan bruke. Alt du trenger å gjøre er å opprette en bruker / kanal på Youtube og deretter laste opp videoene dine. Disse må gjenspeile virksomheten din og verdiene knyttet til den. I tillegg må de skape verdi for brukerne – de må få noe spesifikt fra å se på videoene dine.

Derfor kan en YouTube-video inneholde:

  • Tutorials

På YouTube er trenden å lage ‘tutorials’, som kan omtales som videoguider. I stedet for bare å nevne deg selv og produktene dine, kan det være en god ide å lage guider som beskriver hva kundene dine bruker og får mest mulig ut av deg og / eller produktene dine.

  • Produktvisninger

Spesielt i detaljhandelen er det lurt å lage videoer med produktvisninger, også kalt ‘unboxings’. Unboxing refererer til det faktum at i en slik video pakkes produktene ut og viser alle funksjonene og mulighetene de har. En unboxing-video gir verdi til kundene ved å sette produktene dine i en kontekst som de kan identifisere seg med.

  • Gode, konkrete råd

Hvis firmaet ikke selger produkter, men ytelser / tjenester, for eksempel B2B, er det mange som har vanskelig for å skape merinnhold for videoer. I denne kategorien kan du med fordel lage videoer ’gratis’med gode råd som kunden kan utføre selv.

Imidlertid vil konsekvensene av å kommunisere utelukkende via din egen Youtube-kanal være at dine eksisterende og potensielle kunder aktivt må finne frem til deg og Youtube-kanalen din, uten et direkte insentiv fra for eksempel en annonse.

YouTube kunngjøring med Obsidian Digital

Hvis du vil sørge for at kundene dine, eksisterende så vel som potensielle, finner deg, og kanskje bidrar med den ekstra lille dytten som ofte utgjør den store forskjellen, trenger du fagpersoner for å sette opp Youtube-kampanjen og -annonsene.

Obsidian Digital kan håndtere alt fra annonseringsstrategi, valg av søkeord og praktisk produksjon av videoannonsene dine til Youtube.

Vil du vite mer? Du er alltid velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende samtale.

Kontakt oss Kontakt oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller utfyld skjemaet under

Website (required)