Youtube er et billig annonsenettverk. Betalingsformen for Youtube er betydelig mer praktisk enn andre former for reklame. Dette betyr for deg som annonsør at du ikke nødvendigvis betaler for annonsen din selv om brukere klikker på videoannonsen din.
Hvis brukere hopper over videoannonsen i løpet av de første 30 sekundene, betaler du ikke for visningen. Dermed er YouTube-annonsering en veldig kostnadseffektiv måte å eksponere folk for virksomheten din og meldingene dine.
Hos Obsidian Digital sørger vi for at du får mest mulig ut av budsjettet ditt ved å få oppmerksomheten til dine nye og potensielle kunder.
Videoer om hva?
Hvis du selv er en mester i videoproduksjon, er Youtube en gratis kommunikasjonskanal du kan bruke. Alt du trenger å gjøre er å opprette en bruker / kanal på Youtube og deretter laste opp videoene dine. Disse må gjenspeile virksomheten din og verdiene knyttet til den. I tillegg må de skape verdi for brukerne – de må få noe spesifikt fra å se på videoene dine.
Derfor kan en YouTube-video inneholde:
På YouTube er trenden å lage ‘tutorials’, som kan omtales som videoguider. I stedet for bare å nevne deg selv og produktene dine, kan det være en god ide å lage guider som beskriver hva kundene dine bruker og får mest mulig ut av deg og / eller produktene dine.
Spesielt i detaljhandelen er det lurt å lage videoer med produktvisninger, også kalt ‘unboxings’. Unboxing refererer til det faktum at i en slik video pakkes produktene ut og viser alle funksjonene og mulighetene de har. En unboxing-video gir verdi til kundene ved å sette produktene dine i en kontekst som de kan identifisere seg med.
Hvis firmaet ikke selger produkter, men ytelser / tjenester, for eksempel B2B, er det mange som har vanskelig for å skape merinnhold for videoer. I denne kategorien kan du med fordel lage videoer ’gratis’med gode råd som kunden kan utføre selv.
Imidlertid vil konsekvensene av å kommunisere utelukkende via din egen Youtube-kanal være at dine eksisterende og potensielle kunder aktivt må finne frem til deg og Youtube-kanalen din, uten et direkte insentiv fra for eksempel en annonse.
YouTube kunngjøring med Obsidian Digital
Hvis du vil sørge for at kundene dine, eksisterende så vel som potensielle, finner deg, og kanskje bidrar med den ekstra lille dytten som ofte utgjør den store forskjellen, trenger du fagpersoner for å sette opp Youtube-kampanjen og -annonsene.
Obsidian Digital kan håndtere alt fra annonseringsstrategi, valg av søkeord og praktisk produksjon av videoannonsene dine til Youtube.