Reputation Management

Effektiv Reputation Management forhindrer skitkasting

Reputation Management handler om å forhindre enkeltpersoner eller bedrifter i å bli hengt ut på nettet eller til og med bli ofre for en verbal skitkasting. Hos Obsidian Digital har vi en beredskap som alltid er klar til å bekjempe dårlig omtale og kan håndtere krisekommunikasjon på nettet hvis skitkastingen raser!

Reputation Management handler like mye om å sikre omdømme til enkeltpersoner og bedrifter på nettet som om å fjerne dårlig reklame fra søkeresultater og håndtere krisesituasjoner og skitkasting. Ved målbevisst å ha en beredskap som effektivt kan takle dårlig publisitet på nettet og kritiske innlegg i sosiale medier, kan de veldig store krisene ofte avverges lenge før det blir enda mer voldsomt.

Contact

Vi legger en strategi for hvordan du kan avverge kriser på nettet

Hvis din Reputation Managment effektivt skal forhindre utbrudd av skitkasting og andre krisesituasjoner på nettet, er det viktig å ha en plan for hvordan du skal svare så snart dårlig publisitet dukker opp. Din første reaksjon er ofte med på å avgjøre om stormen raser videre eller om du vinner flere tilhengere og følgere på nettet.

Vi lærer deg noen spesielle teknikker som kan ta luften ut av alt fra nettroll og vanlige bråkebukker, til kunder som har hatt en dårlig opplevelse med deg og produktene dine. Sammen setter vi sammen en strategi for hvordan de forskjellige strategiene implementeres i din online kommunikasjon – og når du skal implementere dem.

Reputation Management når shitstormen raser

Vi lægger også en strategi for, hvordan I skal reagere, hvis først uheldet er ude og stormen bryder ud. Her har Obsidian Digital en særlig task force, der står klar til at bistå jer og kan være med til at gribe ind og begrænse skadernes omfang.

Koger de sociale medier først over og dukker der hadesider eller hadske udsagn op i søgeresultaterne, handler det især om, at få overblik over krisens omfang. Dernæst handler det om at holde hovedet koldt og udvise ydmyghed og respekt i situationen – uanset hvor uretfærdigt og irriterende, I synes den opståede situation er.

Her er det oftest bedre at overlade krisehåndteringen til eksterne eksperter, der ikke har følelserne i klemme og som har prøvet lignende situationer før. De ved, hvilke midler nettet giver for at bekæmpe skaderne og hvordan man agerer i situationen. Ud fra den strategi vi har lagt, og det råderum vi har aftalt, kan Obsidian Digital få stormen til at løje af – oftest på en måde, der giver jer et bedre omdømme på grund af den måde, I håndterede situationen på.

Omdømmehåndtering hjelper til med å rydde opp etter en online krise

Dessverre er det ikke tilfelle å slette sporene etter en drittstorm. Den dårlige nyheten stormen brakte, eventuelle hatssider og kjedelige kommentarer, er ikke så lett å bli kvitt. Internett husker ofte for alltid – med mindre man effektivt kan sende den dårlige reklamen ut av søkeresultatene eller la forfatterne fjerne den.

Det gjør vi ofte på Obsidian Digital. Delvis fordi vi bruker noen spesielle verktøy og strategier som, om de ikke fjerner helt, så i det minste sender dårlig reklame så langt ned i søkeresultatene at risikoen for at den blir funnet er minimal. Og delvis fordi det alltid fungerer bedre hvis det er noen andre enn den det har gått utover som henvender seg til forfatterne av den dårlige omtalen og ber dem få den fjernet.

Fjern hatsider og annen dårlig reklame

Dette gjelder også hatesider og andre typer dårlig omtale som noen ganger er i stand til å overvinne dine egne rangeringer i søkeresultatene. Det er et veldig dårlig signal å sende til kunder hvis eventuelt hat eller andre hatefulle ytringer kommer foran ditt eget nettsted når folk søker etter merkevaren din.

For det første handler dette om å få på plass en SEO-strategi som øker rangeringene dine i søkeresultater og skyver sider med negativ omtale videre – og helst ut av Googles søkeresultater. Med riktig strategi og de riktige verktøyene er det oftest mulig fordi haterne bak hatesidene ikke har nødvendig SEO-kunnskap, og ikke kontinuerlig overvåker rangering av hat-sider i søkeresultatene og heller ikke har økonomi til å bekjempe den strategien vi legger.

Så med en god mengde benarbeid og en målrettet innsats, kan vi fjerne den typen dårlig reklame fra søkeresultatene slik at du kan gjenvinne ditt gode rykte på nettet.

Reputation Management handler også om å opprettholde det gode omdømmet

Godt omdømme på nettet handler også om å oppføre deg ordentlig, bruke riktige kommunikasjonsstrategier og ha en effektiv SEO-strategi som alltid sikrer deg de beste rangeringene på søk på ditt eget merke. På den måten blir det vanskelig for hat- og andre negative sider å overhale deg i søkeresultatene.

Reputation Management handler også om å ha en effektiv utgående kommunikasjonsstrategi, effektiv og godt vurdert innkommende markedsføringsstrategi og riktig strategi for hvordan du markedsfører og kommuniserer på sosiale medier. På denne måten kan du effektivt og målrettet redusere risikoen for at du noen gang vil støte på skitkasting eller en annen krisesituasjon på sosiale medier.

Så det er ikke helt galt å si at alt du gjør på nettet har en viss grad av omdømmehåndtering over seg. Så hvorfor ikke ta det med i planleggingen og strategien din hvis vi allerede jobber med SEO eller AdWords for deg?

Obsidian Digital – din online partner i den digitale verden

Hos Obsidian Digital kan du få full pakke med tjenester som betyr noe på nettet – ikke bare for din Reputation Management, men for rangeringene dine i søkeresultater, din online synlighet og antall relevante besøkende som har potensiale til å konvertere til nye kunder.

Vi SEO-konsulenter kan hjelpe deg med alle aspekter ved online markedsføring og har noen av Danmarks mest dyktige spesialister innen søkemotoroptimalisering, online markedsføring og reklame, samt utvikling av digitale strategier.

I dette tjenestespekteret er Reputation Management det samlende elementet som effektivt bidrar til at du aldri støter på skitkasting. Samtidig vil du effektivt og målrettet bygge en stor base av entusiastiske følgere og kunder. Dette er elementene som gir deg suksess på nettet!

Kontakt oss i dag og la oss snakke om hvordan vi effektivt kan sikre og forbedre både synligheten og omdømmet ditt på nettet. Vi er her for å hjelpe! 

Vil du vite mer? Du er alltid velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende samtale.

Kontakt oss Kontakt oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller utfyld skjemaet under

Website (required)