PPC (Google Ads & Bing)

Profesjonell PPC optimalisering

PPC er en forkortelse for Pay Per Click, og er også kjent som Cost Per Click (CPC). PPC er en spesiell form for online-annonsering, der det avregnes per klikket annonse eller tekstlink.

Du betaler dermed ikke for at noen ser annonsen eller linken din, men først når noen klikker på en av disse, og dermed føres til din hjemmeside/produkt/annet.

KONTAKT

Lær hvordan du får mest mulig trafikk og konverteringer med våre eksklusive tips

Contact

PPC marketing i praksis

Den mest populære og effektive form for PPC er uten tvil søkemotorannonsering. De største søkemotorene Google samt Microsofts søkemotor Bing tilbyder derfor at man kan kjøpe seg en god plass i søkeresultatene deres ved hjelp av annonser. Du betaler for at denne sender brukeren videre til din hjemmesiden via en annonse. 

Derfor er et godt utgangspunkt for PPC-annonsering at du har relativt høy avanse på varene dine, slik at du både har godt utbytte og ’ekstra’ å kjøpe clicks for. La oss si at du selger et produkt i nettbutikken din til 500 kroner og tjener 350 per produkt. Av de 350 kronene ønsker å sette iallfall 200 kroner direkte i banken, slik at du har igjen 150 kroner å annonsere for.

Formålet med PPC-annonser er selvfølgelig å gi overskudd i forhold til hva den aktuelle virksomheten har investert i disse, men det er derimot ikke alle annonser som gir direkte overskudd.

Likevel benytter mange seg av dette verktøyet, spesielt i forhold til branding. PPC er en effektiv måte å knytte noen strategiske søkeord til merkevaren sin, slik at man dermed kan ha innflytelse på hvilke ord merkevaren assosieres med. Utover dette er PPC med på å skape oppmerksomhet og word of mouth rundt merkevaren, noe som igjen kan måles direkte som overskudd.

Tilbud, etterspørsel og klikkpris

Klikkprisen er ikke fast, men reguleres efter tilbud og etterspørsel. Klikkprisene vil derfor variere alt ettersom hvilke(n) søkemotor du annonserer på, samt produktet/servicen/merkvaren du ønsker å annonsere for. Hvis man derimot lager en grundig research, velger de litt ’smalere’ ordene og ikke utelukkende går etter topp-generiske søkeord, er det muligt at finne billige søkeord.

De brede søgeord dækker typisk over hele kategorier af ting, fx sportsudstyr, og er oftest de dyreste, fordi alle ønsker at være synlige på disse ord, men ikke nødvendigvis dem der skaber de bedste konverteringsrater. De lidt smallere ord er billigere, men har derimod større sandsynlighed for ikke at blive søgt på.

Sånn jobber vi med PPC

PPC brukes av de fleste online annonsenettverk, også Google Ads, som er verdens største og ledende annonseplattform på internettet. Obsidian Digital er eksperter i effektiv digital markedsføring på de største annonseplattformene. Vi kan hjelpe deg med PPC via Google Ads, Google Shopping, YouTube-annonsering, Bing Ads og forskjellige former for display-annonsering, der en av de mest effektive naturligvis er remarketing.

I samråd med deg legger vi en strategi og et budsjett for din online annonsering, samt hvilke søkeord du skal annonsere for på de ulike søkemotorene og tilhørende displaynettverk. Deretter kan vi løpende optimalisere PPC-annonseringen din, slik at du får størst utbytte av det fastsatte budsjettet. Hos Obsidian Digital anbefaler vi videre en miks av organiske og betalte plasseringen er i søkeresultatene, som oppnås ved hjelp av både SEO og PPC.

Ved å være tilstede og synlig på begge måter mener vi at man vil øke sjansen markant for å motta klikk. Derfor har vi spesialisert oss i begge genrer, og kan lage en sammenhengende plan for både SEO og PPC. Fyll ut formularet med en kort melding, og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig. 

Vil du vite mer? Du er alltid velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende samtale.

Kontakt oss Kontakt oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller utfyld skjemaet under

Website (required)