Totalt sett kan du bruke Google Shopping for å synliggjøre produktene og bedriften / merkevaren din på nettet. I tillegg kan Google Shopping-annonser ha en positiv innvirkning på virksomheten din ved å:
- Promotere varelageret ditt
- finne nye og potensielle kunder
- detaljhandelorientert kampanjestyring
- større forbruk
- effektiv rapportering
- booste trafikken til hjemmeside din
Google Shopping-annonser er mer end tekst- og bildeannonser. Denne formen for annonser gir de potensielle kundene dine et solid utgangspunkt for et kjøp, ved å vise både bilde av produktet, prisen, nettbutikken din og/eller butikkens navn.
Les også: Vi har skrevet denne Google Shopping guide, hvis du selv vil sitte med det.
Ved hjelp af Google Shopping har mange virksomheter opplevd en økning i deres CTR (Click Through Rate), også sammenlignet med bruk av utelukkende tekstannonser.
Google Shopping vs. Google Ads
Google Shopping er uavhengig av Google Ads og derfor en opplagt mulighet for å få ekstra oppmerksomhet i søkeresultatene. Dette muliggjør at du kan få vist Google Ads-annonsen din side om side med din Google Shopping-annonse og organiske søkeresultater. Til forskjell fra Google Ads muliggjør Google Shopping-annonser at du kan få vist flere produkter under samme søk.
Sånn jobber vi med PLA
Hos Obsidian Digital kan vi hjelpe deg med den mest vellykkede Google Shopping-kampanjen. På bakgrunn av markeds- og søkeordsanalyser, samt den spesifikke målsetningen til bedriften din, planlegger og utfører vi den beste strategien for deg.
Hos Obsidian Digital kan vi hjelpe deg med den mest effektive Google Shopping-kampanjen og sikre at du alltid får optimalt utbytte av din Google Shopping-annonsering.
Fyll ut skjemaet med en kort beskjed, og vi vil komme tilbake til deg så snart som mulig.