Du kan også få et overblikk over hvilke sider de besøkende klikker inn på når de er ferdig med å lese på siden de kom inn på fra søkeresultatene. Analytics kan også fortelle hvilken side de var på da de forlot nettstedet ditt igjen.
Verktøyet forteller deg også hvor effektiv dine AdWords-annonser er, hvilke sider som konverterer flest besøkende kunder, hvilke av produktene i nettbutikken som er mest populære, samt hvor stor gjennomsnittsverdien av varene som legges i handlekurven i nettbutikken er.
Google Analytics gir også et overblikk over hvor dine besøkende kommer fra. Det kan gi deg innblikk i hvor det er lurt å få omtaler eller annonser for hjemmesiden, nettbutikken eller firmaet. Samtidig kan det gi et godt innblikk til hvilke emner du med fordel kan utvikle informasjon om.
Til slutt kan du få et innblikk i hva folk søker etter på siden din. Denne kunnskapen kan du bruke til å finne ut hvilke ord, vendinger og emner det bør utvikles ny informasjon om, eller hvordan du kan optimalisere det eksisterende innholdet på nettsiden, slik at det bedre fanger oppmerksomheten til de besøkende.