
B2B Marketing
Øk rekkevidden på dine oppsøkende salg, slipp kalde telefoner og få mye bedre kvalifiserte leads å jobbe med. Høres det ut som et drømmescenarium for ditt salgsarbeid? Les videre og få oppskriften på hvordan du optimaliserer B2B-markedsføringen din med en rekke smarte online markedsføringsverktøy!
Den store utfordringen ved B2B- i forhold til B2C-markedsføring er den betydelig lengre beslutningsprosessen.
I forretningslivet foretar man ikke impulskjøp. Hvert eneste innkjøp er nøye overveiet, og i forkant av kjøpet undersøkes de ulike konkurrerende løsningene inngående, så vel som at mulighetene for å få tilpasset løsningen til den enkelte virksomhet undersøkes nærmere.
Derfor er hele beslutningsprosessen og innsalgstiden, fra den første innledende kontakten frem til salget til slutt lukkes, mye lenger enn når vi snakker om B2B. Samtidig er den også meget ressurskrevende, da hvert kundeemne skal passes og pleies gjennom hele beslutningsprosessen – og ett enkelt feiltrinn eller en glemt oppfølging kan kaste måneder med arbeid rett ut av vinduet.