Bing Ads

Bing Ads er ”Google Ads”-annonser på Microsofts søkemaskin, Bing, som gjennom en rekke strategiske allianser, med blant annet Apple, har fått en større markedsandel innen søk, både her hjemme og i utlandet.

Bing Ads fungerer på samme måte som Google Ads og gir de samme mulighetene for å kjøpe synlighet i søkeresultatene på Bing, samt få vist annonser på de nettsidene som har inngått samarbeidsavtale med Bing Ads.

Hos Obsidian Digital kan vi håndtere dine Bing Ads, hele veien fra å legge en strategi for annonseringen din, finne de mest lukrative søkeordene for virksomheten din, utvikle de best konverterte annonsetekstene og til å løpende drive, vedlikeholde og optimere din Bing Ads-konto. På den måten vil du alltid få den største avkastningen på ditt Bing Ads-budsjett.

Contact

Hvordan fungerer det i praksis?

Den mest effektive og brukte formen for PPC er søkemaskinannonsering. PPC-annonsering muliggjør at man kan havne på toppen av resultatlisten til de store søkemaskinene, ved å kjøpe en annonse på henholdsvis Bing eller Google.

Det du betaler for er at potensielle kunder sendes videre til din hjemmeside, via et klikk på en annonse. Et godt utgangspunkt for å lage PPC vil derfor være å ha en relativt høy avanse på dine produkter. Det vil medføre at du både sikrer deg en god fortjeneste, samtidig som at du har penger “til overs” til å kjøpe clicks for.

Regnestykket kan settes opp slik: et produkt i din nettbutikk koster 600 kroner, hvorav fortjenesten din er på 400. Av de 400 kronene beholder du 300, og på den måten har du 100 kroner å kjøpe clicks for, og dermed utvide businessen din ytterligere.

PPC-annonser gir ikke alltid økonomisk overskudd. Til gjengjeld gir disse overskudd på andre parametere som har direkte innflytelse på den økonomiske fortjenesten til virksomheten din. Mange bruker derfor PPC-annonsering som et drivstoff til virksomheten sin. Med PPC-annonsering er det mulig å tilknytte spesifikke søkeord som dermed assosieres direkte med et produkt eller en virksomhet. Et annet parameter i den forbindelse er at PPC øker den generelle oppmerksomheten rundt deg og/eller ditt produkt, da folk kanskje ser annonsen din uten å nødvendigvis klikke på den.

Er ikke Google Ads nok?

Det har med tiden blitt tatt for gitt at dersom man er i tvil om noe, og ønsker svar med en gang, så “Googler” man det. Ofte glemmer derimot folk at det finnes andre søkemotorer enn Google, f.eks Bing.

Microsofts Bing kan rangeres som en av verdens største søkemotorer, og derfor er denne alltid relevant i forbindelse med PPC. I tillegg har Bing inngått en rekke strategisk fordelaktige allianser med bl. a. Apple, og fått en større markedsandel på søk, både her hjemme og i utlandet.

Opptil 15 % av mennesker som bruker søkemotorer tyr til Bing, og det er derfor mye å tjene her. I tillegg til å treffe dette markedet på 15 % annonserer du både på Bing og Yahoo!, i tillegg til Bing og Yahoo! sine tilknyttede nettsider, når du lager Bing Ads.

Det nære slektskapet mellom Google Ads og Bing Ads

Google Ads er et meget effektivt verktøy som mange beundrer. Derfor minner oppbyggingen av annonsene på andre søkemotorer mye om Google Ads, f. eks Bing Ads. Grunnoppbyggingen for Bing Ads er den samme som hos Google Ads: en kunde søker på et produkt, din bedrifts annonse dukker opp i søkeresultatet og kunden ser på denne annonsen.

Visse funksjoner er derimot annerledes mellom henholdsvis Google Ads og Bing Ads. F. eks er mulighetene for CPA, Cost Per Action, noe mer begrenset hos Bing. Cost Per Action er en budgivningsmetode og betyr at du setter et maksimumsbeløp du ønsker å betale for hver gang kunden foretar en handling.

På den annen side finnes det mange områder der Bing Ads er mer fordelaktige i forhold til Google Ads. For eksempel er Click Through Rate (CTR) og Cost Per Click (CPC) mer fordelaktige via Bing Ads. CTR er ofte mye høyere her, og CPC er mye lavere.

Bing-annonsering kan betale seg for alle kunder

Bing Ads fungerer på samme måte som Google Ads, og gir de samme mulighetene for å kjøpe synlighet i søkeresultatene på Bing, og å få vist annonser på de nettsidene som har inngått en samarbeidsavtale med dem.

Hos Obsidian Digital kan vi håndtere dine Bing Ads hele veien fra legging av strategien for din annonsering, finne de meste lukrative søkeordene for din virksomhet, utvikle de best konverterte annonsetekstene og til å løpende drive, vedlikeholde og optimere din konto. På den måten vil du alltid få den største avkastningen på budsjettet ditt.

 

bing-ads

Bing Ads er kjøpte annonser som man finner på Microsofts store søkemotor Bing. Disse er en del av PPC-annonseringen, også kaldt Pay Per Click-annonser, som plasserer kjøpt annonseplass på toppen av resultatlisten av en søkemotor.

PPC-annonser, som Bing Ads, er en fin måte å tiltrekke seg riktige kunder til din hjemmeside. Bing Ads kan både brukes til å nå og tiltrekke potensielle kunder, samt å optimere avkastningen din.

Obsidian Digital er eksperter på PPC på både Bing og Google. La oss ta hånd om din PPC-annonsering via Bing Ads og Google Ads.

Vil du vite mer? Du er alltid velkommen til å kontakte oss for en uforpliktende samtale.

Kontakt oss Kontakt oss Ring: 60 73 60 60, skriv: obsidian@obsidian.dk eller utfyld skjemaet under

Website (required)