Obsidian utarbeider og optimaliserer Google Ads-kampanjer for norske bedrifter. Vi hjelper både B2B- og spesielt B2C-bedrifter å nå både nye og eksisterende publikum via verdens største søkemotor.
Med Google Ads betaler du en pris hver gang noen klikker på en annonse – også kalt en klikkpris. Formålet med Ads er derfor å betale for å få den riktige trafikken – og hva den riktige trafikken er, avhenger av målet med annonseringen din.
Google Ads kan brukes på mange forskjellige måter:
Mer salg av et gitt produkt
Flere nedlastinger av en app
Flere tilmeldinger til nyhetsbrev
Økt kontakt med nye kunder via e-post eller telefon.
Månedlig rapportering
Visste du at de fleste byråer tilbringer 3-7 dager i måneden på rapportering? Den tiden kunne de i stedet bruke på å arbeide og generere resultater. Det er derfor vi har utviklet et backend-system der du kan logge inn og følge med på arbeidet vårt. Det er en win/win for alle!
Dette sikrer 100% åpenhet, og du får de viktigste beregningene presentert som omkostninger, AVG. CPC, visninger, klikk, salg, ROI, ROAS og selvfølgelig omsetning.
Hvordan fungerer Google Ads?
Google Ads er navnet på annonsene du finner øverst i de aller fleste Google-søk. Dette er betalte plasseringer som derfor er merket med ordet Annonse, og Google viser maksimalt fire Ads-annonser for hvert søk.
Hvem som får de ettertraktede fire rangeringene avgjøres ved en kjapp auksjon for hver eneste søkning. Auksjonen foregår mellom bedriftene som har opprettet Ads for de aktuelle søkeordene. Hvert selskap har satt et maksimumsbud som de er villige til å betale for annonsen. De som har mest relevant innhold, den mest relevante annonsen og kommer med det beste budet, vinner auksjonen.
Obsidian Digital er Google Premier partnere
Vi er det byrået i Danmark som har mottatt sertifiseringen hurtigst. Det tok oss bare 11 måneder, mens andre byråer gjerne bruker flere år. Det er noe vi er stolte av, siden det er et uttrykk for at de Ads vi loger fungerer bra for kundene våre.
Siden vi er Google Premier-partnere, har vi et veldig tett samarbeid med Google. Vi er de første som får ta del i ny viten og kunnskap, og når det er et problem med en Ads-konto kan vi ringe direkte til Google og få øyeblikkelig hjelp.
Forskjellige typer Google Ads
Generelt kan du dele Google Ads i fire forskjellige annonsetyper:
I søkeresultatene – de originale AdWords.
Shopping-annonser i søkeresultater
Annonser på YouTube
Displayannonsering i de tilknyttede utgiver-eller displaynettverk
Til slutt kan man snakke om remarketing – det vil si hvor annonsen vises til folk som tidligere har besøkt nettstedet ditt eller nettbutikken din – som en femte type. Den kan brukes på alle fire andre AdWords-typene.
Det beste argumentet for å velge Obsidian Digital som en AdWords-partner
Men i tillegg til alle de mange teknologiske mulighetene og finurlighetene som vi mestrer til fulle her hos Obsidian Digital, er det en helt annen og mye viktigere grunn til at du bør velge oss som AdWords-partneren deres.
Det handler om økonomi. For hvis det er noe som kan løpe løpsk og slite på markedsføringsbudsjettet, så er det dårlig konstruerte eller dårlig overvåkede AdWords-kampanjer!
Google Ads er ikke noe man bare skrur sammen og glemmer. AdWords må overvåkes, analyseres, optimaliseres og kontinuerlig justeres slik at AdWords-budsjettet alltid utnyttes optimalt og aldri overskrider beløpet dere har budsjettert med.
Det skal så lite til før det hele går galt. Dermed kan et enkelt feil tegn i defineringen av hvilke ord dere vil bruke penger på resultere i at dere får svidd av mange penger på annonseklikk som aldri fører til salg eller annen form for konvertering.
I tillegg jobber vi med marketing attribution vi når vi optimerer AdWords-kontoen din. Vi kartlegger den nøyaktige verdien som AdWords skaper, slik at du har en klar idé om hvor mange ressurser du skal tildele kanalen.
Ved å velge oss som Google Ads-partner sikrer dere at AdWords-kontoen deres alltid er topptrimmet og optimert etter de siste og nyeste retningslinjene, og utnytter alle de spennende og svært raffinerte mulighetene som Google Ads kan gi bedriften din.
Derfor: kontakt oss i dag og få mest mulig ut av annonseringen deres på nettet. Vi kan også hjelpe dere med Facebook og andre annonseformer på nettet og lage en annonsestrategi som til sammen gir dere størst mulig oppmerksomhet på nettet for det budsjettet dere har satt av.
Brug kontaktskjemaet eller ring Head of PPC Anders Qwist på +45 26 39 54 94. Deretter kan vi hjelpe dere med å komme i gang med effektiv annonsering på nettet med Google Ads.