Den eneste riktige måten å jobbe med en business som Vinduesgrossisten.dk, er ved å fokusere på ROAS.

AdWords med fokus på ROAS og omsetning

Vinduesgrossisten.dk har en spennende business i en bransje som er i kraftig vekst. Gjennomsnittstørrelsen på ordrer er høy, hvor også fobruket per salg er høyt. Hvert salg kan variere i omsetning, og derfor er det viktig å jobbe med formelen omsetning / spend på annonsegruppe og søkeordsnivå.

Ny struktur redder avkastningen

Ny struktur redder avkastningen

Selve overtagelsen av arbeidet bestod av en komplett ny kontostruktur. Den gamle strukturen inneholdt mange feil i form av brede søkeordstyper og feil grunninnstillinger. Ved å implementere Obsidian Digitals AdWords-framework fikk bedriften en ny og komplett granulær omsetning, der kundenes søkehensikter ble møtt av matchende annonser. Dette resulterer i en CTR-forbedring, der det gjennomsnittlige kvalitetsresultatet gikk fra 5/10 til 8/10. Dermed ble klikkprisen billigere og til slutt avkastning per salg.

Display henter hjem de siste salgene

Noe av det første vi undersøker i Obsidian framework er forbrukernes kundereiser via søkeordsanalyse. Hvor oppholder de seg på nettet, og hvilke målgrupper gir den beste avkastningen. Denne kunnskapen bruker vi til display-annonsering, da kundene i bransjen bruker lenger tid på å foreta et køp. Derfor opprettes spesifikke display-kampanjer med retargeting og ytterligere målgruppemålretning for å treffe mulige kunder når de er klare til å foreta et kjøp.

vinduesgrossisten
  • 57 % vekst i omsetning
  • 22 % vekst i ROAS
  • 18 % fall i CPC

Vil du vite mer?

You are always welcome to contact us for a non-committal talk.

+45 28 68 50 22
jme2