LinusPro Nutrition er en av Danmarks største og mest seriøse kosttilskuddmerker
Økt synlighet på konkurransepregede søkeord
Kosttilskuddsbranjsen har de senere årene fått mer og mer konkurranse. Derfor har det blitt vanskeligere for LinusPro å oppnå topplassering på Googles førsteside.
Hos Obsidian Digital presenterte vi vårt SEO framework for LinusPro, som vi bruker på alle SEO-kundene våre. Framworket blir løpende optimalisert, slik at det alltid er oppdatert i forhold til Googles kontinuerlige algoritmeoppdateringer.
Søkeord med 23.340 besøkende i måneden
Søkeord med 23.340 besøkende i måneden
Det krevde en dyptgående markedsundersøkelse i form av en søkeordsanalyse. På bakgrunn av research la vi frem en bruttoliste for LinusPro, der vi sammen valgte ut 25 fokussøkeord (samlet utgjør 23.340 besøkende i måneden) – samtlige viktige for LinusPros business.
Fokussøkeord ble valgt ut på bakgrunn av:
- Konkurranse
- Inntjening
- Potensiale
- Muligheter
Teknisk gjennomgang av on-site-forbedringer
Teknisk gjennomgang av on-site-forbedringer
Uten at de nødvendige tekniske og on-site-messige forbedringene er det i 2016 vanskelig å få en høy rangering på søkeord med høy konkurranse. Obsidian Digital utarbeidet en teknisk rapport med fokus på de viktigste feilområdene ifølge Google. Deretter ga vi LinusPro rådgivninge i forhold til best practices i form av User Signals, som også har blitt en rankingfaktor hos Google.
Outreach
I 2016 utarbeidet den amerikanske SEO-guruen, Brian Dean, en undersøkelse av 1 million søkeresultater på Google. Felles for hjemmesidene som rangerer som nr. 1 er at de alle har mange relevante, unike linker. Linkbuilding er altså nr. 1 på listen over de viktigste rankingfaktorene.
For Linuspro lagde vi en linkprofilanalyse som bidro til å benchmarke mot hjemmesider på toppen av bransjen. Deretter innledet vi et outreach-forløp.
Gns. plasseringen for søkeordene gikk fra 13,2 til 7,1

-
22/25 søkeord på topp 3-10
-
314 % organisk vekst
-
74 % vekst i omsetning
