Danish Skin Care selger og distribuerer danskprodusert hudpleie gjennom deres nettbutikk danishskincare.dk.

Annonsering på sosiale medier

Danish Skin Care selger utelukkende produktene sine gjennom deres egen nettbutikk, der ansvaret for markedføring og spredning av merkevaren ligger hos dem selv. På grunn av dette anbefalte vi at Danish Skin Care skulle effektivisere og øke volumet på annonseringen de allerede hadde gående på Facebook og Instagram.

I den sammenheng var den lavest hengende frukten å benytte deres Facebook-pixel til å sette opp en serie med målrettede kampanjer som til dels skulle genere salg og til dels bidra til at vi kunne samle flere personer til nyhetsbrev/guider. I tillegg satte vi opp en rekke relevante lookalike- og demografibestemte målgrupper som vi benyttet til å spre budskapet til personer som ikke kjente til merkevaren fra tidligere.

Utfordringen

Etter de første justeringene viste Facebook og Instagram seg å være den perfekte plattformen til markedsføringen av Danish Skin Care. Fortløpende justerte vi kampanjene og la til nye i takt med at produkter og guider ble utviklet og kom til.

Da den totale mailinglisten nådde 100.000 abonnenter steg også prisen for å få personer til å registrere seg, og vi ble nødt til å utvide målgruppene våre. Tilsvarende ble det også dyrere å konvertere målgruppen til betalende kunder. På grunn av disse to årsakene førte det til at en økning i budsjettet ikke lenger betød en vesentlig endring i det samlede resultatet.

Den perfekte kundereise

Facebook er en auksjon der den beste annonsen vinner. Med dette i tankene utarbeidet vi en kundereise i form av et automatisert flow på Facebook, der vi med segmentert sporing tok full kontroll over hvilke annonser målgruppen vår mottok – og ikke minst når. På den måten har vi sørget for at målgruppen vår ser det innholdet som er mest relevant for dem på det spesifikke stedet de er på kundereisen.

Foruten å sette opp en automatisert flow var en endring av annonseinnholdet også viktig. I 2017 og 2018 har vi sett at videoer gir en bedre interaksjon og lavere CPM (Pris per 1000 visninger), og det ga i den forbindelse god mening i å benytte video til den automatiserte flowen. På grunnlag av dette utarbeidet Danish Skin Care nøye utvalgte videoer til alle annonsene. Dette resulterte i at brukeren som eksponeres for annonsene våre ser et variert og personlig innhold.

Resultatet

Facebook har gjennom det siste 1½ året blitt en sentral markedsføringsstrategisk plattform, som i særdeles høy grad har bidratt til spredning av merkevaren, samt en kontinuerlig stigning i salg og antall abonnenter på nyhetsbrevet – som for øvrig er en annen primær salgskanal for Danish Skin Care.

Etter implementeringen av den nye automatiserte flowen vår klarte vi å forbedre annonseringen ytterligere. I dag har omsetningen til Danish Skin Cares steget med 50 %, og vi får desto mer for igjen for hver brukte krone enn det vi gjorde tidligere.

Samarbeidet mellom oss og hele teamet bak Danish Skin Care har stått helt sentralt for den suksessen vi i felleskap har oppnådd. Alt fra kreative ideer til videoproduksjon fra Danish Skin Care sin side har ført til at vi hos Obsidian har hatt de beste forutsetningene for å styre markedsføringen på Facebook og Instagram på best måte.

 

 

  • 210% Forbedring af ROAS
  • 56% Fall i CPA pr. signup