Airtame produserer og distribuerer verdens ledende trådløse HDMI-dongle for virksomhet og utdannelse.
Airtame har fra starten av hatt en definert målgruppe i form av virksomheter og utdannelse
Derfor har Facebook, helt siden virksomheten etter år med produktutvikling satte fokus på salg og markedsføring, vært en av hjørnestenene.
I samarbeid med CMO, Steffen Hedebrandt, har Obsidian Digital og Halfdan Timm gjennom mer enn ett år bistått med hjelp til såvel oppsetting som optimering av de mange kampanjene.
Retargeting for besøkende
Retargeting for besøkende
Alle tidligere besøkende på Airtema.com identifiseres med annonsekontoens pixel og eksponeres deretter for ulike budskap. Budskapene varierer avhengig av brukerens hjemland, og hvor mye tid denne har brukt på Airtame.com.
Klikk til nettside – Den potensielle kunden sendes tilbake til airtame.com med tanke på direkte kjøp.
- Lead Ads – De besøkende som bruker lengst tid på Airtame.com presenteres for en Lead Ad-annonse, der de kan oppgi kontaktinformasjon for å booke en demo av produktet. Jo mer tid en mulig kunde bruker på siden, jo mer interessert er også denne personen. En demo-booking er et effektivt redskap for å skape et salg. En lignende annonse vises til alle som har kjøpt en eller flere Airtames, for å sikre en god førsteopplevelse av produktet.
- Messenger Ads – Med Messenger Ads er Call-to-action knappen “Send beskjed”. Når den potensielle kunden klikker, starter de en direktechat på Airtames Facebook-side og kan enkelt og raskt får svar på eventuelle spørsmål.
- Video Ads – En rekke videoer viser hvordan produktet fungerer, og hvordan nåværende kunder, inkludert kontorfellesskap og skoler, bruker Airtame. Disse videoene brukes for å vise hvor enkelt produktet er å bruke i hverdagen.
Push for å få mer volum på
Airtame.coms veldefinerte målgruppe gjør det mulig å opprette lagrede målgrupper og eksponere disse for relevante annonser. Gjennom løpende ‘trial and error’ har vi lyktes med å finne budskaper og bildematerialer som skaper engasjement hos brukere på Facebook, noe som holder prisen lav og sikrer høy rekkevidde.
- Look-a-like – Med utgangspunkt i en liste over tidligere kunder bruke vi look-a-like-målgrupper (også kalt kopimålgrupper) til å erobre nye land. Dette har vist seg å være en holdbar strategi til å nå ut i bl.a. USA, som i dag er Airtames’ største marked.
- Jobbtitler – System administratorer, CTOs og IT-ansvarlige er blant jobbtitlene som har blitt målrettet mot Airtames’ annonser.
- Adferd – Som et supplement til andre segmenteringer, har vi valgt de operativsystemene som 95 % av kundene til Airtames bruker, og derved unnlatt å vise annonsen til personer som er mindre tilbøyelige til å kjøpe produktet. Budsjettet brukes der det gir best mening.

-
550% Vekst i 2016
-
25% Høyere ROAS
-
10 mill Rekkevidde